بتن آریانا

رنگ بتن

رنگ بتن
11
بهمن
1398
از رنگ بتن بیشتر در نماسازی ساختمان، جدول سازی، بلوک سازی، گچ کاری، استفاده می شود. برای خرید رنگ بتن با کیفیت و ارزان قیمت به سایت بتن آریانا مراجعه کنید.

رنگ بتن دلیل زیبایی ساختمان ها و اجزای بتنی است. این محصول به زیباتر شدن فضای شهری و خارج شدن فضاهای بتنی مثل ساختمان از تک رنگ بودن و خشک و بی روح بودن کمک می کند. به شکلی شهر زیبایی خود را مدیون رنگ بتن است.

همه ما انسان ها در طول روز در درون شهر تردد می کنیم. با چشم انداز های آن برخورد می کنیم و از دیدن تنوع رنگ ها خوشحال می شویم. اما آیا تاکنون به این فکر کرده اید که این رنگ ها چگونه در درون بتن های سفت و سخت راه پیدا کرده اند؟ چگونه می شود به بتن های یک رنگ و محکم رخنه کرد و به آن روح شادی بخشید؟ شما می توانید برای یافتن پاسخ سوال های خود به سایت بتن آریانا مراجعه کنید و با کسب اطلاعات کافی در مورد رنگ بتن به پاسخ سوالات خود دست پیدا کنید.

اما بهتر است پس از آشنایی اولیه با این محصول کمی بیشتر با کاربرد های آن آشنا شویم.

کاربرد های رنگ بتن

رنگ بتن یک محصول بسیار مفید است که علاوه بر زیبایی بخشیدن به ساختمان ها و فضاهای شهری کاربرد های دیگری نیز دارد.

بسیاری از افراد به اشتباه دچار این تفکر می شوند که اگر از این محصول استفاده کنند مقاومت بتن را از بین می برند. در صورتی که این تفکر کاملا غلط است. زیرا این محصول نه تنها مقاومت را از بین نمی گیرد، بلکه باعث ایجاد چشم انداز زیبا تری نیز می شوند. حتی رنگ بتن در برابر نور خورشید مقاوم است. در اثر تابش مستقیم نور خورشید نیز از بین نمی رود و حالت خود را از دست نمی دهد.

اما از دیگر کاربردها و خواص این محصول می توان به: ثبات داشتن در برابر عوامل محیطی، نداشتن خطر های زیست محیطی، تاثیر منفی نداشتن بر روی خاصیت های بتن و حفظ کیفیت بتن در فضاهای قلیایی اشاره کرد. حال ما باید بدانیم رنگ بتن بیشتر در چه فضاهایی کاربرد دارد و مورد استفاده قرار می گیرد.

از رنگ بتن بیشتر درجدول سازی، نماسازی، بلوک سازی و گچ کاری استفاده می شود. این موارد ذکر شده تنها گوشه ای از کاربرد های این محصول در ساخت و ساز می باشند. برای اینکه از دیگر کاربرد های این محصول آگاهی یابید فقط کافیست به سایت بزرگ و معتبر بتن آریانا مراجعه کنید تا از نقش پررنگ رنگ بتن در ساخت و ساز و فضاهای جغرافیایی مطلع شوید.

انواع رنگ بتن

انواع رنگ بتن

این محصول بر اساس اشکال مختلف به 2 نوع تقسیم می شود. نوع اول: پودری و نوع دوم: مایع.

برای به کارگیری از رنگ پودری باید حداقل 15 الی 20 درصد وزن سیمان را به این محصول اختصاص داد. حتما باید رنگ بتن به طور کامل مخلوط شود و در آخر وقتی که همه اجزا مخلوط شدند باید آن را به بتن اضافه کرد. این نوع محصول را باید در یک محیط خنک، سرپوشیده و به دور از رطوبت قرار گیرد.

رنگ بتن مایع

رنگ بتن مایع

این نوع رنگ بتن کاملا قابل شست و شو می باشد. رنگ بتن مایع قابل استفاده هم در فضای داخلی و هم در فضای خارجی را نیز دارا می باشد. این محصول نوعی پوشش برای گچ و بتن در مقابل آب و رطوبت می باشد. با استفاده از این محصول یک لایه انعطاف پذیر و سطحی ایجاد می شود که ترک های روی بتن را نیز می پوشاند.

برای استفاده از این محصول ابتدا باید سطح ساختمان را به طور کلی پاک کرده. سپس رنگ را با مقداری از آب مخلوط کرده به طوری که رقیق شود. بعد با کمک قلمو سطوح خود را رنگ آمیزی کنید. این کار را باید 3 الی 4 بار انجام دهید. در حین انجام کار باید به چند نکته بسیار مهم توجه کنید.حتما در حین انجام کار از دستکش، ماسک و عینک ایمنی استفاده کنید. تحت هیچ شرایطی مایع  نباید با چشم تماس داشته باشد. در صورت برخورد مایع با چشم و حتی پوست خود باید بلافاصله آن را با آب شیرین بشویید.

خرید رنگ بتن

برای خرید رنگ بتن یا فروش رنگ بتن بهتر است از سایت بتن آریانا کمک بگیرید. در این سایت مشاوران به صورت 24 ساعته آماده پاسخگویی به سوالات شما می باشند. در این سایت شما در هر زمانی که سوالی برایتان پیش می آید می توانید فقط و فقط با درخواست آنلاین مشاوره رایگان را دریافت کنید. این مشاوران توانا در این زمینه به شما توضیحات کامل را می دهند تا انتخابی درست و مطمئن داشته باشید.

پس برای خرید رنگ بتن می توانید به سایت بتن آریانا با داشتن سابقه درخشان در زمینه خرید و فروش لوازم و ابزار های ساختمانی اعتماد کنید.

می توانید هنگامی که در خانه هستید، برنامه یک سفر را برای خود تنظیم کنید و از طرفی ابزار های درخواستی خود را از ما بخواهید. با این کار شما با یک تیر چند نشان زدید. به طور همزمان هم محصول خود را سفارش داده اید و از چاشنی کیفیت نیز بهره برده اید و به سقر خود نیز می رسید. این چیزی است که سایت بتن آریانا را از دیگر سایت های خاورمیانه جدا کرده است.

چه موادی برای ساخت انواع بتن رنگی استفاده می شود در جدول زیر به آن اشاره خواهیم کرد؟

 

مواد استفاده شده برای رنگی شدن بتن

رنگ بتن

سیمان پرتلند سفید

رنگ سفید

سیمان پرتلند استاندارد

رنگ خاکستری و عمومی بتن

رنگ دانه کبالت آبی یا لاجوردی

رنگ آبی

سیمان سنگدانه ای

رنگ برنزی

رنگدانه ای مرکب از هیدروکسید آهن ،دی اکسید منگنز ، سیلیس وکربنات کلسیم یا اکسید آهن قهوه ای

رنگ قهوه ای

رنگدانه‌های اکسید آهن زرد یا گل اُخری زرد رنگ محتوای باریم و کلسیم و fe2o3

رنگ زرد نخودی

رنگدانه‌های اکسید اهن سیاه منگنز و کربن بلاک

رنگ خاکستری

رنگدانه‌های اکسید کرومیم با مخلوطی از اکسید آهن زرد و آبی لاجوردی

رنگ سبز

اکسید اهن قرمز

رنگ قرمز

 

 

نگهداری بتن به چه صورت می باشد؟

بتن به مدت یکسال در بسته بندی اولیه بدون اینکه خراب شود می مانند همچنین به دور از سرما و یخبندان و نور مستقیم خورشید باید باشد و بهترین دما برای اینکه خراب نشود 10+ تا 30+ درجه سانتی گراد می باشد.

 

موارد ایمنی رنگ بتن در حین کار :

از تماس مستقیم رنگ بتن مایع با چشم جلوگیری کنید همچنین رنگ بتن مایع به هیچ عنوان نباید بلعیده شود.

زمانیکه با رنگ بتن مایع کار می کنید اصول ایمنی را کاملا رعایت کنید تا بتن تماسی با دست و چشم نداشته باشد.

اگر رنگ بتن به صورت یا چشم تماس داشت سریعا آن را بشویید و آن را پاک کنید.

قیمت رنگ بتن

اما یک قانون کلی درباره این موضوع وجود دارد. این است که ما برای محاسبه قیمت این محصول باید به فضایی که قرار است از آن استفاده کنیم توجه کنیم. یعنی به هر میزان که به رنگ آمیزی نیاز داریم باید رنگ بتن بیشتری نیز تهیه کنیم. پس قیمت رنگ بتن تابع میزان نیاز ما است. فضاهای بزرگتر به رنگ بیشتری نیاز دارند و طبیعتا قیمت نیز بالا می رود. اما برای اینکه یک فضای بزرگ تر را با قیمت بهتر و ارزان تر از رنگ بتن استفاده کنیم بهتر است از سایت بتن آریانا درخواست کنیم. در این صورت می توانیم کیفیت و کارایی بهتر را با قیمت بهتر و به صرفه تر پیدا داشته باشیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد قیمت این محصول بهتر از به سایت بتن آریانا مراجعه کنید. پس برای داشتن یک رنگ بتن با بهترین خصوصیات و بهترین کارایی ها فقط کافیست به سایت بتن آریانا مراجعه کنید.

مزایای استفاده از رنگ بتن برای کفپوش های ساخته شده :

کفپوشهایی که توسط انواع مختلفی، از رنگ بتن تهیه و تولید شده، دارای مزایایی خاصی می باشد که به چند مواردی از این مزایا می پردازیم:

بتن ریزی و کف سازی بتن های سخت صنعتی به طور همزمان و در یک مرحله تولید و اجرا می شوند.

بالا بودن سرعت در اجرا.

جلوگیری از ایجاد هرگونه خاک و گردوغبار.

استحکام زیاد در مقابل خرابی و سایش بتن در رفت و آمد های زیاد.

دارای چسبندگی زیاد لایه سفت به بتن و عدم جدا شدن لایه سخت از بتن.

راحتی در انجام نظافت و تمیز کردن آلودگی ها بخاطر جذب نکردن آلودگی ها.

متنوع بودن در انتخاب رنگ و مقاوم بودن در مقابل نور خورشید و یخ زدگی.

مقاومت بالا در برابر عوامل طبیعی.

مقاومت بالا در برابر عوامل شیمیایی.

مقاومت بالا در برابر سایش و خوردگی.

مورد استفاده در جاهایی که احتمال خوردگی در آنجا زیاد است.

دارای مقاومت مکانیکی بسیار بالا.

دارای دوام زیاد در مقابل اشعه های ماورا بنفش.

مورد استفاده برای ساخت بتن آب بند.

وزن سیمان مصرفی مورد استفاده حدود 3 تا 10 درصد.